SARKANVĪNS
Režisors - Arvīds Krievs
Valdemārs Kārkliņš (1906–1964) rakstnieka meistarību kaldinājis tulkojot pasaules klasiķu darbus: Golsvertija “Forsaitu teiku”, Miēelas “Vējiem līdzi”, Moema “Teātri”, Remarka “Trīs draugus” u.c., ar laiku pats pievērsdamiems prozai. Viņa darbu smalki ironiskais tonis sauc atmiņā dižo paradosku meistaru Oskaru Vaildu. Saistoša intriga, kas tā arī neatkāpjas, noturot savā varā līdz pat darba beigām un interesanti raksturi ir viņa darbu zīme.
Kara beigās nonācis Vācijā, visiem par par pārsteigumu V.Kārkliņš saraksta savu pirmo lugu. Literatūrkritiķis J.Rudzītis latviešu jaunākās drāmas apskatā raksta: “Pavisam negaidīti notikusi V.Kārkliņa ienākšana latviešu daiļliteratūrā. Savā ziņā sensācija ir viņa pirmā luga “Sarkanvīns”. Sekodams literārās tehnoloģijas tradīcijām, viņš to titulējis kā komēdiju, jo dramatiskās darbības atrisinājums “Sarkanvīnā” ir laimīgs. Bet šo lugu varētu arī saukt par psiholoģisku raksturdrāmu, kas darināta tīkamā kamerstila noskaņā”
Lugas intrigas pamatā ir klasisks mīlas trijstūris. Pirms pāris gadiem Alans ir apprecējis divreiz jaunāku sievu. Tagad Karina satiek savu vienaudzi, romantiski noskaņotu jaunekli Hariju. Taēu greizsirdības scēnas vietā Alans negaidīti pats cenšas pierunāt Hariju būt kopā ar Karinu...
“Sarkanvīns” ir ne tikai pirmā V. Karkliņa sarakstītā luga, bet ari kino režisora Arvīda Krieva pirmā debija teātrī. “Vīna tēmai” režisors pievērsies jau kino iestudējot “Aveņu vīnu”, tagad JRT - “Sarkanvīns”, tiesa par pilnīgi citu laiku, valsti un tematiku. (Londona, mierīgs laiks starp diviem pasaules kariem) Tomēr noslēpumainas situācijas vienmēr ir valdzinājuša režisoru A.Krievu. Vēl kā neatņemama viņa darbu sastāvdaļa jāmin – izsmalcināta estētika un skaistums.